tisdag 27 september 2011

Went away cause I didn't want to face the truth

Så då var tentan för kemin gjord! Dock så tror jag att det inte gick så jätte bra.. Men men vi får väl se om ja blev godkänd. Hoppas de iaf! Får skylla mig själv om jag inte klarar den för jag har inte gett 110% av min tid till pluggandet. Men det är svårt. med tanke på allt annat som man tänker på o så. Igår blev ja lite ledsen för fick reda på att morfar hamnat på sjukhuset igen. Denna gången var det något fel på hans rygg. Sedan är ju det dära med mamma igen. Det är bestämt nu att hon ska opereras. Men det är ju något positivt. För då slipper hon ha ont. Det var gallsten som hon hade så de ska operera bort gallan. Man får ju hoppas att det inte blir några komplikationer.

En sak som jag har lärt mig är att man ska inte sluta kämpa. Man får inte ge upp när det blir svårt utan man får ta det stegvis och lösa problemen. Lite i taget för att inte bli så överväldigad av allt. Visst drömmarna kan vara svåra att se. Just nu så ser jag inte mina alls. Men det gäller att se framåt och fortsätta kämpa. De finns dagar då jag bara känner för att ge upp och aldrig vakna på morgonen. Men då ser jag en liten fraktion av målet som jag målat upp, som jag hoppas innerligt att nå. Jag försöker att hitta känslan som kallas glädje och jag är på god väg att hitta den. Det gäller bara att våga och inte ge upp.

"As you get older it is harder to have heroes, but it is sort of necessary."
Ernest Hemingway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar